Pentru Timea si Lukas. Testament (II)

Revin cu o postare speciala, pentru cei doi copii ai mei.

Am sa notez aleatoriu, cu liniute, tot felul de amintiri cu bunica, parintii si alte informatii ce mi se par demne de tinut minte si de transmis mai departe urmasilor. 😊

- Aveam vreo 5 ani. Dupa mii de insistente din partea mea, tata m-a luat cu el intr-o noapte la pescuit. Bineinteles, acolo mi-a fost tare frica, se auzeau tot felul de vietati, era intuneric si frig. Am stat foarte putin apoi tata a zis ca mergem acasa. Nu am protestat deloc iar pe drum l-am pus sa imi promita, ca pe viitor, chiar daca il rog de 1000 de ori ca sa ma ia din nou cu el, sa nu mai cedeze. Replica aceasta am auzit-o multi ani de atunci incolo, cred ca i-am fost draga cand am zis toate acelea. Tot in acea noapte stiu sigur ca am devenit pasionata de astronomie. Pe drumul spre casa, ne-am oprit pe malul Timisului si un timp ne-am uitat la stele. Mi-a aratat Carul mic si Carul Mare, Luceafarul si stele cazatoare. Asta e prima amintire frumoasa cu tata, pe care o tin minte.

-acum urmeaza sa povestesc despre un fapt ce mi se pare important, pentru care sunt tare mandra de bunicii mei.

Din pacate, cu mult timp inainte ca eu sa ma nasc, bunicul meu a murit si asa ca nu am apucat sa il cunosc. Sunt sigura ca l-as fi iubit, si el pe mine la randul lui. De-alungul vietii ei, bunica mea, careia ii spuneam mami, mi-a povestit cum au facut ei doi casa. Cu mari greutati au adunat bani ca sa cumpere teren in Lugoj iar mai apoi sa ridice casa.
Pe atunci, in 1969, cand au inceput constructia, strada se numea Maiacovski, nu Ardealului cum e acum.
Bunicul a primit aprobare de la primarie, in urma cererii pe care a depus-o, ca sa faca o groapa in gradina in care sa arda 8000 de caramizi pentru casa. Dupa ce au terminat constructia, bunicul a mai adus de la lucru de la el, de la Mondial, cam cate 2 caramizi pe zi, pana a construit gardul din gradina. Tot el a sudat si facut gardul din fata casei si toate portile.
Mami a zugravit camerele si a desenat flori pe peretii camerelor.
Sunt tare mandra de bunicii mei si le multumesc ca au facut asa casa frumoasa.

-tata a construit singur garajul si a bagat canalizarea

- M-am simtit tare mandra cand a venit mama o data la sedinta cu parintii, la scoala. Avea un costum alb cu niste flori rosii si mi s-a parut atat de frumoasa. Nu neaparat din cauza imbracamintii m-am bucurat ci mai mult ca a venit ea si nu bunica, si ca o sa vada toti copiii ce mama frumoasa si tanara am.

-mama ma punea sa scriu cuvinte grele, de exemplu lalelele, apoi ma lasa la joaca

-mama mereu ma facea bine cand eram bolnava

-ma simteam tare mandra cand mergeam cu mama la cumparaturi. Tin minte ca mereu ne tineam de brat, ca si acum de altfel, si ne sfatuiam ce sa cumparam. Apoi veneam acasa cu plasele pline cu haine si papuci...pentru mine. Ea mereu s-a sacrificat. Mi-a luat cam tot ce mi-am dorit, iar ea ramanea pe ultimul loc. Am cea mai buna mama din lume.

-aveam vreo 13 ani si erau la moda pantofii cu talpa groasa. Bineinteles mi-au trebuit si mie. Stiu ca am insistat foarte, foarte mult ca sa imi cumpere si i-am promis o gramada si... mi i-a cumparat. Am fost tare fericita si i-am purtat ani de zile pana s-a tocit rau talpa, ca era de pluta.

-aveam un nuc urias langa bucatarie. Acolo aveau cotetul gainile si cateodata ma jucam cu ele. Cand batea rau vantul, cadeau nuci si de multe ori au si spart cate o sticla de pe terasa (pe atunci nu era cu fibra)

-mami venea mereu cu mine la Timis. De mica imi placea apa si pe timpul verii imi placea sa merg la scaldat. Bineinteles ca nu ma lasau sa merg singura asa ca mami s-a oferit deseori sa ma insoteasca. Mergeam intr-un loc unde era mica apa, pe langa podul de cale ferata. Ea statea in apa langa mine, mereu. Zicea ca ii face bine ca e racoroasa.

Cand mai am timp o sa revin si cu alta postare.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taierea motului

Progresele copiilor. 2 ani si 10 luni. 7 ani si 4 luni

Fetita desteapta